sâmbătă, 7 noiembrie 2009

Bobociada


am fost putin surprins atunci cand tinerii studenti de la Proveritas m-au invitat sa spun cateva ganduri la Bobociada organizata de ei, la Teatrul Dramatic din Galati...de obicei la astfel de evenimente inviti pe cei de la Proconsul, Directia 5, Vama sau vreun "brand" local...nu o sa-mi ascund identitatea si o sa va spun ca sunt diacon la biserica Emanuel din Galati....de obicei clericii sunt invitati la deschiderea anului scolar sa faca vreo festanie , sa rostesca o rugaciune...sau cand incepe sesiunea de examene, ca atunci majoritatea isi aduc aminte de Dumnezeu..."Doamne ajuta-ma sa cad pe subiect" sau "Doamne ajuta-ma sa nu ma prinda profu' cu fitzuica"...mi-am amintit cu nostalgie de anii de scoala, bacu', admiterea la facultate...pe timpul meu(adica inainte de revolutie) cand eram un pusti de clasa a 6 a, societatea, in linii mari era despartita clar in doua: pe de o parte masa de muncitori si de cealalta parte studentii, viitorii ingineri, mult mai putini la numar...aveam si eu vreo 3 in bloc...cand ii vedeam si mai ales cand se opreau sa ma salute eram asa, coplesit..credeam ca au ,asa, chiar si efecte "vindecatoare"..2 saptamani invatam foarte bine la scoala, dorind sa ajung si eu candva ca unul dintre ei..scoala de azi..parca nu mai e ce a fost!..nu sunt un partizan al scolii comuniste...nu era nimic virtuos ca aveam chipiu pe cap si numar matricol cusut la haina...si nici nu eram de acord cu marea absurditate prin care eram aruncati din hainele de elevi direct in salopete, prin fabricile din oras...
Dar totusi ceva se intampla cu scoala de azi...spun lucrul acesta uitandu-ma si vazand dulcea infratire a studentilor cu profesorii prin baruri, la un pahar de vorba, sau fumatul tacticos intr-o sfanta infratire intelectuala...valorile care sunt promovate prin scoli si camine sunt decolteul cat mai generos, telefoanele slide cu internet, masinile din parcare, taxiul care te aduce pana in fata facultatii, toalele de firma, bodyguarzii platiti de babacu etc...imi amintesc cand tinerii din biserica au venit la mine si au spus ca nu e drept ce se intampla in scoala..ca nu se merita sa mai inveti, cand vezi ca cei care s-au remarcat 4 ani prin absente, arogante, masini scumpe, telefoane scumpe, obtin note mai bune!..."care este totusi secretul, de se intampla astea?" am intrebat...ei au raspuns: "Plicul"..."noi ne-am dus la examene cu emotiile, ei au venit cu euro!"...mare mi-a fost supararea...si chiar aceasta suparare s-a transformat in deznadejde cand mi-am dat seama ca plicul a functionat...acum ma intreb cum o sa le scot din cap ideea ca sfantul si gunoiul, geniul si prostul, virtuosul si imoralul, gentlemanul si cocalarul sunt tot una??...Dragii mei viata e un mare examen! cel mai important...si promovarea acestuia va fi in fata Marelui Examinator care la sfarsitul vremurilor va face marea triere, si va desparte in mod cert si odata pentru totdeauna, lumea in doua...iar in partea lui Dumnezeu nu vor avea ce cauta mutantii nonvalorii!...si la acest mare examen nu mai poti merge cu fitzuici, cu euro sau cu "pile"...vei conta doar tu si viata pe care ai trait-o pe acest pamant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu